Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Четвер, 02.05.2024, 06:14 |
Троїцько-Харцизька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 18 | |
Вітаю Вас Гість |
|
Урок 2 за романом ГЕРОЙ НАШОГО ЧАСУТема. Печорін – герой
свого часу. Суперечливість
натури головного
героя. Майстерність автора у розкритті
характеру Печоріна.
Мета: поглибити знання про
романтизм; допомогти учням зрозуміти мотиви вчинків героя, витоки його
егоїзму, трагедію «зайвої людини»; розкрити суттєвий зміст головного героя з навколишнім світом;
вчити учнів вирізняти в художньому творі епізоди,
важливі для характеристики героїв;
розвивати навички аналізу художнього
твору, критичне мислення; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки. нашого часу» (В.Сєрова, М.Врубеля,
Д.Шмаринова); музичні композиції до фільму
«Герой нашого часу»; аркуші формату А2, маркери
(для групової роботи).
Тип уроку: проблемний
урок з елементами дослідницької роботи История души
человеческой,
хотя бы самой
мелкой души, едва ли не любопытнее и не полезнее истории
целого народа,
особенно когда она –
следствие
наблюдений ума зрелого над самим собою…
М.Ю.Лермонтов
І. Актуалізація
опорних знань, мотивація навчальної діяльності Звіти груп про виконану роботу 1 група. Завдання:
дібрати цитатний матеріал для доведення відповідності твору його
жанровим ознакам. Досліджуючи
морально-психологічні, філософські проблеми твору, учні спиралися на образ
Печоріна. Морально-психологічні проблеми твору: Байдужість § «…Какое мне дело до
радостей и бедствий человеческих…» («Тамань») Суперечливість натури
§ «У меня врождённая страсть противоречить; целая моя
жизнь была только цепь грустных и неудачных противоречий сердцу или рассудку…
Чувство неприятное, но знакомое пробежало по моему сердцу; это чувство было
«зависть»; я говорю смело «зависть», потому что привык себе во всём
признаваться…» («Княжна Мери») Бажання мати вплив на інших людей
§ «Следствие того скверного, но непобедимого чувства, которое
заставляет нас уничтожать сладкие заблуждения ближнего, чтоб иметь мелкое
удовольствие сказать ему, когда он в отчаянии будет спрашивать, чему он должен
верить…» («Княжна Мери») Внутрішній аналіз § «Глупец я или
злодей, не знаю;.. во мне душа испорчена светом, воображение беспокойное,
сердце ненасытное; мне все мало; к печали я так же легко привыкаю, как к наслаждению, и жизнь моя становится пустее
день ото дня; мне осталось одно средство:путешествовать». («Бэла») §
«…Я уже прошёл
тот период жизни душевной, когда ищут только счастия, когда сердце чувствует
необходимость любить сильно и страстно…одной постоянной привязанности мне было
бы довольно: жалкая привычка сердца!..» («Княжна Мери») §
«Я часто себя
спрашиваю, зачем я так упорно добиваюсь любви молоденькой девочки… и на которой
никогда не женюсь?» («Княжна Мери») §
«Я иногда себя презираю… не оттого ли я
презираю и других?.. Я стал не способен к благородным порывам…» («Княжна Мери»)
§ «Во мне два человека: один живёт в полном смысле
этого слова, другой мыслит и судит его…» («Княжна Мери») Філософські
проблеми твору Пошуки свого місця у житті
§ «Что делать?.. всякому своя дорога… Удастся ли ещё
встретиться – Бог знает!..» («Максим Максимыч») Призначення людини у світі
§ «Что ж? умереть так умереть! Потеря для мира
небольшая; да и мне самому порядочно уж скучно… Пробегаю в памяти всё моё
прошедшее и спрашиваю себя невольно: зачем я жил? Для какой цели я родился?»
(«Княжна Мери») Сутність людської особистості
§ «…Мы не способны более к великим жертвам ни для блага
человечества, ни даже для собственного нашего счастия, потому что знаем его
невозможность и равнодушно переходим от сомнения к сомнению, как наши предки
бросались от одного заблуждения к другому, не имея, как они, ни надежды, ни
даже того неопределённого, хотя и
сильного наслаждения, которое встречает душа во всякой борьбе с людьми или
судьбою…» («Фаталист») 2 група. Завдання: підготувати цитатний
матеріал для характеристики образу
Печоріна. Учні склали цитатну характеристику головного героя, оформивши її у таблицю:
3 група. Завдання:
дослідити походження прізвища Печорін. Лермонтов писав свій роман з
постійною орієнтацією на Пушкіна. Це підкреслюється навіть у прізвищі героя:
Печорін – Онегін (Печора й Онега – дві північні річки у Росії, які протікають
порівняно недалеко одна від одної). Проте Печорін, на відміну від Онегіна,
зображений як особистість незвичайна, наділена могутньою волею,
високорозвиненим розумом і – найголовніше – прагненням до самоаналізу.
4 група. Завдання: Дібрати репродукції картин художників, музичні композиції за сюжетом
роману М.Лермонтова Ми підготували наступні
матеріали: репродукції картин В.Сєрова «Печорін і Максим Максимович», М.
Врубеля «Дуель», Д.Шмаринова «Печорін на дивані» та музичні композиції, які
використані у кінофільмі «Герой нашого часу». Робота над епіграфом до уроку -
Поясніть,
як ви зрозуміли слова М.Ю.Лермонтова?
-
Чи
згодні ви зі словами митця, що пізнання внутрішнього світу окремої особистості
є більш цікавим, ніж пізнання історії цілого народу? Обґрунтуйте думку. ІІ. Робота над
темою уроку § Робота над репродукціями картин В.Сєрова, М.Врубеля,
Д.Шмаринова (під час цієї роботи учні
прослуховують музичні композиції, підготовлені 4-ю групою учнів): -
Чи відповідає образ Печоріна на картинах відомих
художників вашим уявленням? -
Не знаючи
характеру героя, що б ви могли про нього сказати, розглядаючи портрет? -
Які моменти життя героя
відтворено у картинах відомих художників? На вашу думку, чому М.Врубель,
В.Сєров, Д.Шмаринов проілюстрували саме ці епізоди роману? -
Чи допомагав музичний супровід створити уявлення про
героя? Яким чином?
§ Дослідницька робота у 5 групах Алгоритм діяльності: 1.
Протягом 10 хв. кожна група працює над окремою повістю
роману (досліджує текст). 2.
Протягом 5 хв. готує презентацію: на аркушах паперу
відтворює схематичну відповідь на запитання, висновок. Під час презентації
на кожне твердження наводиться цитата з
тексту.
3.
Протягом наступних
5 хв. представник групи презентує результати досліджень. |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Зробити безкоштовний сайт з uCoz |