Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 02.05.2024, 12:00

Троїцько-Харцизька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 18

Меню сайту
Наше опитування
Вибираємо кращого вчителя школи
Всього відповідей: 9
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Світова література Календарне план.5 кл. (за новою програмою)

Повністю переглянути та скачати документ Ви зможете тут http://school18tr-khar.ucoz.ru/load/svitova_literatura_kalendarne_planuvannja_5_klas/1-1-0-1

Світова література

календарне планування

5 клас

 

№ з/п

дата

Зміст навчального матеріалу

Теорія літератури

Література і культура

Україна і світ

Елементи компара-тивістики

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

І семестр

ВСТУП        (2 год.)

1

 

Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.

Світова література

 

 

 

 

Учень (учениця):

розуміє значення світової літератури в сучасному житті людини й людства;

визначає різновиди та характерні риси фольклорних творів (малих жанрів);

знає поняття  «фольклор», «прислів’я», «приказка», «загадка», «пісня», розрізняє їх за будовою і художніми особливостями;

наводить приклади і розкриває значення (пряме і переносне) 2-3-х прислів’їв, приказок, загадок, пісень; 

розкриває національну специфіку і загальнолюдський зміст фольклорних творів (малих жанрів) різних народів;

демонструє на прикладі самостійно прочитаних творів вплив фольклору на літературу;    

встановлює подібність прислів’їв, приказок, загадок, пісень різних народів (у тому числі з використанням іноземної мови).   

2

 

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.

Зв'язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей.

Спільні для українського і зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості.

 

Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів (на рівні окремих компонентів тексту).

КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ       (19 год.)

3

 

 

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.

Антитеза, алегорія, автор, початкові поняття про оригінал і переклад.

 

Національний колорит казок і засоби його створення. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).

 

Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик; Фарбований Шакал – Фарбований Лис та ін.).

 

Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови). Зіставлення оригіналів (фрагментів) зарубіжних казок з їх українськими перекладами. 

 

Учень (учениця):

виразно читає тексти казок; 

визначає головну думку прочитаного;

переказує тексти казок  (окремі фрагменти й цілісно);

висловлює враження і власне ставлення до подій творів;

дає характеристику казкових персонажів, оцінює їхні вчинки, моральні якості;

називає основні ознаки фольклорної і літературної казки, демонструє їх прикладами із прочитаних творів;

виявляє елементи  будови казок (зачин, основна частина, кінцівка, діалоги, повтори та ін.);

розкриває гуманістичний зміст казок, моральні цінності, втілені в них;

знає визначення понять «антитеза», «алегорія», вирізняє їх у прочитаних текстах, розкриває значення антитези й алегорії у казках;

розуміє поняття «автор літературного твору»;

розкриває національний колорит народних і літературних казок, окремі засоби його створення (деталі побуту, національні образи, мовні засоби та ін.);

називає відомих збирачів і авторів казок (Ш. Перро, брати Я. і В. Грімм, О. Пушкін та ін.); 

знає твори мистецтва, в яких втілені казкові образи й сюжети (живопис, музика, мультиплікація, кіно тощо), виявляє особливості інтерпретації казкових образів і сюжетів у різних видах мистецтва;   

порівнює українські та зарубіжні народні казки, встановлює в них окремі спільні елементи (образи, сюжети, особливості будови та ін.);

називає імена 2-3-х українських  письменників – авторів  літературних казок, їхні твори, а також імена 2-3-х відомих українських перекладачів    зарубіжних казок.

 

4

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

5

 

Філософський зміст казки.

6

 

Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик» (1 за вибором учителя). Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі, Момотаро.

7

 

Національний колорит японських казок.

8

 

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

9

 

Значення фантастичних елементів.

10

 

Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя і четверта подорожі – 1 за вибором учителя). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

11

 

Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами

12

 

Урок позакласного читання № 1.  Російська народна казка. «Василиса Прекрасна»

Тематична 1

13

 

 

Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця», «Бременські музиканти» (1 за вибором учителя). Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Роль антитези у створенні художніх образів.

14

 

Характеристика образів персонажів.

15

 

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». «Казка про рибака та рибку», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів» (1 за вибором учителя). Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.

16

 

Система образів казки. Майстерність автора у зображенні героїв і подій казки. 

17

 

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875).  «Соловей», «Непохитний олов’яний солдатик», «Дикі лебеді»  (1 за вибором учителя). Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей». (Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».  Боротьба добра і зла в казці «Дикі лебеді»).

18

 

Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора.

19

 

Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Казкові персонажі, їх характеристика.

20

 

Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.

21

 

Урок розвитку мовлення №1. Мій улюблений казковий герой.

22

 

Контрольна робота № 1.

Тематична 2

 

 

 

 

 

 

 

Форма входу
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz